Bütçe Planlama ve Raporlama-Uygulamalı
Bu eğitim hakkında
Öncelikle kurumsal bütçe ve planlamanın hayati önemini kavaramayı amçlayan bu seminerin amacı, işletmelerde bütçe yapmanın amacı, yararları, türleri ve hazırlanışı konusunda katılımcıları bilgi sahibi yapmak ve işletmelerin hedeflediği faaliyet düzeylerini rakamlaştırmayı sağlayan planlama aracı olarak bütçeleme sisteminden azami yararı elde edilmesini sağlamak olacaktır.
işletmelerin başarısı bütçe ve planlama sürecinin etkinliğine bağlıdır. Planlama sürecinin en kritik unsurlarından biri de planlama sürecinin son aşamalarından biri olan işletme bütçesinin planlamasıdır. Bütçeye başlamanın ilk adımı, işletme bütçenizi oluşturmanıza yardımcı olacak şirketin finansal verilerini, tahminlerini ve sektör analizini toplamanız gerekir. Bununla birlikte, bütçenizi oluşturmak için değerli finansal bilgiler ve analizlerin yanı sıra mutlaka şirketin genel iş ve stratejik planlarını da göz önünde bulundurmalısınız.
Öncelikle Bütçe ve Planlama bölüm çalışanları ve bütçe hazırlama , kontrol ve yönetimi konusunda paydaşlar olan satış , pazarlama, üretim bölüm yönetici ve çalışanları ile bütçeleme konularındaki bilgilerini geliştirmeyi arzu eden ilgili birim yönetici, yönetici adayları ve çalışanları katılabilirler.
- İşletme Bütçe Sistemi, Gelir Bütçeleri ; Satış Bütçesi
- Giderler Bütçeleri; Üretim Bütçesi, Tedarik Bütçesi, Direkt Hammadde Bütçesi, Direkt İşçilik Bütçesi, Satılan Malın Maliyeti Bütçesi
- Faaliyet Giderleri (Pazarlama, Satış, Dağıtım ve Genel Yönetim Giderleri) Bütçesi
- Nakit Bütçesi